הדרך להישאר על הרגלים

לירן דרורי

לירן דרורי

שותף ה - IT שלכם, מייסד InnovateIT

טכנולוגיות האחסון, העיבוד והווירטואליזציה המתקדמות ביותר עשו את ההבדל במשבר של אביב 2020. הן גם יקבעו מי יהיו המנצחים העסקיים של העתיד

מה בכלל קרה כאן ברבעון השני של שנת 2020?
האם אנחנו יכולים לסכם אותו?
האם אנחנו יכולים להגיד שכל זה מאחורינו ולהתחיל להסביר מה למדנו?
או שאולי אנחנו בכלל בעיצומה של מהפכה, במרכזו של תהליך היסטורי, שאפשר יהיה להסביר אותו באמת רק בעוד שנים.

לעסקים וארגונים אין את הלוקסוס של לחכות לסיכומי ההיסטוריה.

כשהשינוי הגיע באביב של 2020, היו להם רק שתי אפשרויות:
הם יכלו לפתוח צעדים, להאיץ ולחפש התאמות – או לקפוא במקום ולקוות שיש להם מספיק אוויר בריאות כדי לא למות במשבר הפתאומי והחריף הזה.

בשאלת המוכנות הטכנולוגית, דומה שאביב 2020 פשוט לקח את המגזר העסקי והציבורי – ובעט אותם אל תוך העתיד.
כל זה קרה בהינף יד: בבוקר אחד שבו כולנו הפסקנו ללכת לעבוד. מי שהצליח להגיב בזמן רכש מכל יד. ארגונים התרכזו בעיקר בתחנות הקצה ובאוטומציה של תהליכים, ולו רק כדי לאפשר לעובדים לעבוד גם מהבית.
כרגיל, מי שהצליח נשאר על הרגליים.

אבל יותר מזה, גם מי שהצליח להתאים את עצמו ולהמשיך לעבוד – גילה שהבעיה עברה מהעובד אל הארגון – מהקצה אל הקרביים, מהמחשב והטלפון אל השרתים – ובעיקר אל האחסון.

כי כולנו, בשבתנו כעובדים וכלקוחות, עברנו לעשות הרבה יותר מרחוק. הפסקנו ללכת למסעדות ועברנו להזמין אוכל, הפסקנו ללכת לקניון ועברנו לרכוש באמזון וחנויות אחרות, הפסקנו ללכת לבנק ועברנו לתקשר עם הפקיד על גבי הרשת, הפסקנו ללכת לקופת החולים ועברנו לקבל ייעוץ מהרופא מרחוק, הילדים שלנו הפסיקו ללכת לבית הספר ועברו ללמידה מקוונת.

אפשר להכניס את התוצאה הטכנולוגית של השינוי הזה לשני מישורים:

  • במישור אחד, כמות המידע שאנחנו מייצרים זינקה. כל שיחת מסדרון, כל יציאה מהמשרד או כניסה אליו, כל פעולה שעשינו ביומיום באופן פיזי ועברנו לעשות ברשת – מתועדת ונשמרת. למשל, כמות הטרנזקציות בהזמנת מזון בודדת (קבלת ההזמנה, שמירת פרטי הלקוח ופרטי האשראי, הודעות מהשליח ללקוח, הודעות מבית העסק לשליח ובחזרה, אישורי קבלה, בדיקת שביעות רצון ועוד ועוד) היא עצומה. וכמות הפעולות שמייצרות הררים כאלה של מידע זינקה בעשרות ולעתים במאות אחוזים.
  • במישור נוסף, ארגונים גילו שהם לא יכולים לטפל במידע באופן מסורתי. בעבר, הם ידעו שבחמש, שש או שבע בערב המשרד מתרוקן, והמערכות יכולות להתפנות לבצע פעולות רוטיניות של שמירה, אחסון, גיבוי. רק בודדים פעלו מרחוק, וההשפעה שלהם על המערכת היתה מינורית. והיום? כשהעובדים באלפי ארגונים עוד לא חזרו למשרד – אין שעות של השבתות, העסק עובד 24/7. וכשקפסולות עובדים פועלות במשמרות – הבעיה אפילו מחריפה. לשרתים אין זמן לנוח. לאחסון אין זמן לגבות. הכל צריך לקרות ממש עכשיו.

כדי לתת מענה לצרכים החדשים הללו, חברות כמו דל טכנולוגיות (Dell Technologies) מספקות מערכות אחסון אולטרה חדשניות שמשנות לגמרי את הדרך שבה ארגונים מאחסנים נתונים ומשתמשים בהם. 

מה שהלקוח מקבל היום זה כבר הרבה יותר מטכנולוגיה שמאפשרת יותר פעילויות ללא השהיה ובמקביל. הגישה היום היא להגיע אל הדאטה בראייה אפליקטיבית – ומערכות האחסון כבר רואות הרבה יותר מקובץ ותיקיה: הן רואות את כל המסע של הדאטה ומרחיבות את צווארי הבקבוק בכל מקום שצריך. דיסקים איטיים מדי או ריבוי ספקים הם כבר לא מכשולים בפני זרימה מיטבית של המידע.

כמובן, בעבודה מול ספק בודד,  כמו חברת דל טכנולוגיות, המביאה עמה את השרתים המסורתיים של Dell לצד מסורת האחסון של EMC וכלי הווירטואליזציה של VMware. כך, לקוחות מקבלים גם פעילות חלקה ומושלמת של מערכות סופר מורכבות, וגם יכולת לשאת ולתת עם ספק אחד, מה שמאפשר ניהול פרויקטים יעיל במיוחד בתחום ה-IT. Dell Technologies היא למעשה “one stop shop” ומאפשרת ללקוח לקבל את כל מה שהוא צריך ורוצה במקום אחד, מהתשתיות והאחסון, דרך וירטואליזציה ואבטחה ועד מוצרי קצה ועוד – הכל במקום אחד.
פרויקטים אלה חשובים היום מאי פעם ודחופים היום יותר מתמיד. המשבר של 2020 הוא קריאת ניצחון ללקוחות הממהרים וקריאת השכמה לארגונים המתעכבים. אפילו החשש מההשקעה הכספית כבר אינו חסם גבוה כבעבר, כי לכולנו כבר ברור מה המשמעות של להישאר מאחור.

לכן, ארגונים מכוונים אל טכנולוגיות האחסון, העיבוד והווירטואליזציה המתקדמות ביותר. אלה שעונות על הצרכים של היום, אבל מוכנות גם לאתגרים של המחר, של יותר דיגיטציה, יותר אונליין, יותר חיובים, יותר סליקה, יותר פרטי לקוחות, הרבה יותר גרסאות, הרבה יותר רגולציה. במילים אחרות: הרבה יותר דאטה, בצורה משמעותית.

יותר ויותר, אפשר לראות ארגונם מבוססים דאטה שדוחפים את העיבוד מהשרת אל הסטורג’, כדי להריץ מודלים, לפתח, לייצר, לפרוס שירותים, למכור, לתמוך ולתת שירות יותר מהר ומהרבה יותר נקודות קצה שנמצאות בכל קצווי תבל.

בשביל מה הם צריכים את זה אתם שואלים? פשוט. היכולות האלו הן כבר לא הלוקסוס של המובילים. היום, הן כבר הפכו ל להישרדות הכרחית.

או כמו שאדי ודר אומר: Its evolution baby!

אם אתם בעניין של שדרוג מערך האחסון והשרתים בארגון, מוזמנים ליצור עמנו קשר, נתאם סקר אתר מרחוק ונגיש לכם הצעה מותאמת אישית.